Een vergrootglas hangt boven de kaart van Nederland

Klacht of idee

Ben je tevreden over onze zorg? Of vind je dat dingen beter kunnen? Wij horen graag jouw mening, zodat wij onze zorg kunnen verbeteren.

Wij hechten veel waarde aan de ervaringen van onze cliënten en naasten. Op deze pagina lees je hoe je bij een klacht in contact kunt komen met onze klachtenfunctionarissen. Maar ook als je tevreden bent, vinden we het fijn als je ons dat laten weten.

Ben je niet tevreden over de zorg die jij of jouw naaste heeft gekregen? Je kunt dan het beste eerst contact opnemen met de contactpersoon of locatiemanager van de zorglocatie. Jullie kunnen dan samen kijken of er een oplossing kan worden gevonden.

Als dat niet helpt, kun je contact opnemen met een van onze klachtenfunctionarissen. Bij de klachtenfunctionaris kun je ook terecht met vragen, voor informatie of advies. 

Zorgkaart Nederland

Je kunt jouw waardering over onze zorg kenbaar maken via Zorgkaart Nederland. Op onze locatiepagina's vind je de actuele waardering en een link naar Zorgkaart Nederland.

Heb je een klacht?

  • Vrolijk kijkende dame met lang haar en rode blouse

    Stuur mij een e-mail.

    T: 06 389 90 417

    Ik ben aanwezig op:
    ma - di - do - vr

    Woonlocaties voor ouderen
    Anton de Kom, Berkenstede, De Boeg, In het Zomerpark, De Marke - De Meenthoek, Ottho Heldringstraat en Het Spaarnhout.

  • Vrolijk kijkende dame met blond haar en geprint jasje

    Stuur mij een e-mail.

    T: 06 189 06 809

    Ik ben aanwezig op:
    ma – di – do – vr

    Woonlocaties voor ouderen
    Beth Shalom, Huize Buitenveldert, De Diem, Gerrie Knetemannlaan, De Gooijer, Kastanjehof, De Oevers, d’Oude Raai, Nieuw Vredenburgh,.

    Woonlocaties voor mensen met een beperking
    Borgerstraat, De Diem, Dusartstraat, De Gooijer, Kastanjehof, Gerrie Knetemannlaan, Jan Luykenstraat, Landlust wonen, Mandarijnenstraat, Marcantilaan (Staatsliedenbuurt),  Mulderplein, Nieuw Vredenburgh, Van Ossstraat, Senecastraat, Seegersplein, Spreeuwenpark, Walmolen, Watertoren.

    Specialistische Zorg voor mensen met een beperking
    Colijnstraat, Gaasperdam, Kadoelerbreek, Logeren 21+, Sloten A en B, Parkhof ouderen, EMB en 2e etage, De Werf,, .

    Dagbesteding en Leerwerkbedrijf
    voor ouderen, mensen met een verstandelijke beperking, GGZ en Leerwerkbedrijf.

    Onderaannemers
    Akwaaba, Indaad, dagbesteding

  • Vrolijk kijkende dame met vlecht in haar en groene blouse

    Stuur mij een e-mail.

    T: 06 115 09 307

    Ik ben aanwezig op:
    ma - di – wo – do

    GGZ
    De Boeg, Eben Haëzer, Geuzenhoek, Gerrie Knetemannlaan, Hofmeyrstraat, IJdoornlaan, Ketelhuisplein, Kraaipan Oase, d'Oude Raai, Osdorperhof, S.F. van Ossstraat, Snelleveldstraat, Stadionbuurt en IJburg.

    Woonlocaties voor mensen met een beperking
    Bazelhof, Beemsterstraat, Foyer, Foyer 4de verdieping, Ketelmakerij, Koningsvrouwen van Landlust, Overtoomsehof, Parkhof LVB, 3e Oosterparkstraat, S.F. van Ossstraat, Overleg, Sloten C, Polderweg, IJburg, SamSam en De Wending.

    Ambulante ondersteuning 
    Noord, West, Nieuw-West, Oost, Zuidoost, Centrum en Zuid, inclusief crisisteam, OGGZ, Digicontact en Kleurrijk Thuis.

    Jeugd en specialistische zorg VGZ
    Trainingshuis Sleewijkstraat, Kinderdienstencentra, Ondersteunende teams, Kinderteam, Feuerstein Centrum, Marius Meijboom, Zorg in onderwijs (ZOG) in Zuid, West en Oost.

  • Vrolijk kijkende dame met rood jasje  aan

    T: 06 467 48 971
    E: svanberlo@cordaan.nl
    Aanwezig: ma - di - wo

    Zorg in de wijk
    Alle wijkteams, crisisteams, expertisecentra Dementie, leerteams en Zorgeloos Thuis.

    Geriatrische revalidatie en paramedische zorg voor ouderen
    De Die, Hof van Sloten, In het Zomerpark, Eben Haëzer en WijkKliniek.

Wie kan een klacht indienen?

In principe dient de cliënt zelf een klacht in. Maar ook familie of naaste (een vertegenwoordiger of een nauw bij de cliënt betrokkene) kan een klacht indienen. Het moet altijd gaan om een klacht van of namens de cliënt. 

Dit geldt ook voor mensen die niet in een locatie van Cordaan wonen, maar als inwoner van Amsterdam gebruik maken van één van onze eerstelijnsproducten zoals: fysiotherapie, ergotherapie of logopedie. 

Klachtenregeling

Cordaan heeft een klachtenregeling en voor de uitvoering daarvan een team met klachtenfunctionarissen. Je kunt jouw klacht mondeling, telefonisch, via de mail of via het klachtenformulier indienen.

Klachtenprocedure

In de onderstaande infographic zie je in één oogopslag hoe de klachtenprocedure van Cordaan werkt. 

Onvrijwillige zorg

Je kunt als cliënt of vertegenwoordiger die te maken heeft met de Wet zorg en dwang (Wzd) hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon. Zorgstem helpt u hierbij.

Onvrijwillige zorg

Hoe is de privacy geregeld?

Alle medewerkers van Cordaan hebben een geheimhoudingsplicht. Wat je onze klachtenfunctionarissen vertelt, vertel je in vertrouwen. Wij respecteren je privacy. Je klacht wordt alleen besproken met anderen wanneer dat nodig is om tot een goede oplossing te komen en je toestemming geeft om jouw klacht te bespreken. 

Veelgestelde vragen

  • Bij een tussentijds gesprek of aan het einde van een verpleegzorgtraject, nodigen wij je uit om je ervaring met Cordaan te delen via Zorgkaart Nederland. Dit is een website met daarop alle zorgaanbieders van Nederland. Jouw ervaring is zichtbaar voor alle bezoekers van Zorgkaart Nederland. 

  • Wij waarderen jouw eerlijke mening en staan open voor suggesties. Maak je suggestie voor verbetering kenbaar bij jouw contactpersoon op locatie. Er volgt een gesprek. Kom je er niet uit, dan volgt een gesprek met de locatiemanager. Als dit ook niet leidt tot verbetering dan kun je terecht bij één van onze klachtenfunctionarissen. 

  • Onze klachtenfunctionarissen zijn telefonisch bereikbaar voor advies, met een vraag of als je niet weet bij wie je met jouw klacht terecht kunt. Je vindt de telefoonnummers hierboven bij het overzicht van de klachtenfunctionarissen.

    Lukt het ons niet om jouw klacht naar tevredenheid op te lossen of kom je er met de klachtenfunctionaris niet uit, dan kun je jouw klacht aanbieden aan de Geschillencommissie.

    Geschillencommissie verpleging, verzorging en thuiszorg

    De Geschillencommissie verpleging, verzorging en thuiszorg is er voor jou, als je niet tevreden bent over de uitkomsten van de klachtafhandeling door Cordaan of door de regionale klachtencommissie.

    De Geschillencommissie
    Postbus 90600
    2509 LP Den Haag
    (070) 310 53 10
    Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur