Ketelhuisplein
Wonen in je eigen appartement in West met veel of weinig begeleiding
In het Ketelhuisplein kun je wonen in 1 van onze 2-kamerappartementen. Begeleiding is hier altijd in de buurt.
Vlakbij zijn ook 5 individuele woningen waar je met begeleiding op afstand kunt wonen.
En er zijn 3 kleine woongroepen met 4 tot 6 appartementen aan de Ite Boeremastraat, een satellietlocatie. Hier is alleen overdag begeleiding aanwezig.
Wat vind je bij ons?
Je woont hier in je een eigen 2-kamerappartement met een kleine woonkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer met douche en toilet.
Op elke verdieping staat een wasmachine en droger. Daarnaast hebben we twee grotere ontmoetingsruimtes, een ruim dakterras en een fijne binnentuin.
Met een persoonlijk begeleider kijk je welke begeleiding je nodig hebt en maak je afspraken hierover. Je krijgt de rust en tijd om aan je persoonlijke doelen te werken.
We begeleiden je bij vragen over je leefsituatie, zelfregie en keuzes maken, gezondheid en lichamelijk en psychisch welzijn. Daarnaast kunnen we je ook begeleiden op het gebied van persoonlijke relaties en dagactiviteiten. En we helpen je om actief te zijn in de samenleving.
Je bepaalt zelf wat je overdag wilt doen. We organiseren hier regelmatig activiteiten, zowel thuis als in de buurt. Denk hierbij aan samen wandelen, voetballen, basketballen, zwemmen of fitnessen. Tijdens de feestdagen pakken wij graag extra uit met een huiskamerconcert of diner. Daarnaast kun je ook gebruik maken van ons dagbestedingsaanbod in je eigen appartement.
Als je wilt, helpen we je bij het vinden van werk of een leuke hobby.
Gezond en lekker eten is belangrijk. Als je hier woont, krijg je elke week leefgeld. Hiervan kan je boodschappen doen en een maaltijd bereiden in je eigen appartement.
Je kunt ook via De Buren een maaltijd laten bezorgen. Dit wordt dan verrekend met je leefgeld.
Rust en drukte
Het Ketelhuisplein is sterk verbonden met de buurt. De rust van deze locatie combineert op een fijne manier met de drukte van de stad. Er is veel te doen in deze buurt, het is er levendig en gezellig.
Veelgestelde vragen
Kosten voor levensonderhoud betaal je altijd zelf. Datzelfde geldt voor de zorgverzekering die je afsluit voor ziektekosten.
Als je beschermd woont, krijg je leefgeld. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de aanvullende diensten die je kiest, naast datgene wat al vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet langdurige zorg (Wlz) wordt vergoed.Cordaan houdt zich aan de landelijke regels over wat de zorginstelling betaalt en wat je zelf moet betalen.
Ja, er is een wachtlijst. Het is helaas niet mogelijk om te zeggen hoelang het duurt voordat je hier kunt komen wonen. Dat is namelijk van heel veel factoren afhankelijk. Neem hierover contact op met het Cliënten Servicebureau.
Als je beschermd woont, heb je een beschikking nodig uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of een indicatie van de Wet Langdurige Zorg (Wlz) GGZ. Je betaalt hierbij wel verplicht een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is afhankelijk van je inkomen of uitkering.
Informatie over de verplichte eigen bijdrage kun je krijgen bij het Centraal Administratie Kantoor.
Aanmelden doe je zo
1 Gesprek met behandelaar
Kom jij in aanmerking voor beschermd of begeleid wonen? Bespreek dan met je behandelaar welke woonvorm het beste bij jouw persoonlijke situatie en ondersteuningsbehoefte past.
2 Rondleiding
Wil je hier komen wonen? En de sfeer proeven en zelf ervaren hoe het er hier aan toe gaat? Bel dan om een afspraak te maken voor een rondleiding.
3 Aanmelden
Aanmelden voor beschermd wonen kan op twee manieren: 1) Via de Centrale Toegang van de gemeente, zie de website. 2) via ons aanmeldformulier
Contact
Het Ketelhuisplein is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Centraal of station Lelylaan neem je tram 1 of tram 17. Bij tram 1 stap je uit bij halte 1e Constantijn Huygenstraat. Bij tram 17 bij halte Ten Katestraat.
Adres
Ketelhuisplein 2
1054 RD Amsterdam
(020) 589 68 00
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen? Dan kun je ons op werkdagen tussen 9 en 16 uur bellen. Je kunt ons ook een e-mail sturen.
Cliënten Servicebureau
T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddelingvgzenggz@cordaan.nl