Medezeggenschap
Cordaan kent verschillende vormen van medezeggenschap. De belangrijkste vorm is de medezeggenschap op locatie. Dicht bij de leefwereld van onze cliënt.
Naast de lokale cliëntenraden, hebben wij ook cliëntenraden op domeinniveau. Zo is er een raad voor mensen met psychische problemen, een raad voor mensen met een verstandelijke beperking en een raad voor ouderen die zorg ontvangen, thuis of in het verpleeghuis.
Daarnaast heeft Cordaan ook nog een Centrale Cliëntenraad die zich bezighoudt met Cordaan-brede onderwerpen. De centrale cliëntenraad denkt mee met de Raad van Bestuur.
Lokale raden
Voor mensen met een verstandelijke beperking, psychiatrische problematiek en ouderen die gebruik maken van woonzorg, zijn er lokale cliëntenraden actief. Hierin praten en beslissen cliënten en/of hun vertegenwoordigers mee over locatie-gebonden zaken zoals: de klachtenregeling, de schoonmaak, het eten, het activiteitenaanbod en de veiligheid in en rondom het gebouw waar zij wonen.
Thuiszorg heeft ook een eigen raad waarin cliënten en/of hun naasten mee kunnen praten over de kwaliteit van de verleende thuiszorg en het daarbij behorende beleid.
Contact met lokale raden
Via Dorothé Hoekstra (teamleider ondersteuners cliëntenraden) kom je in contact met de lokale raden. Zij is telefonisch bereikbaar via 06 - 38 99 04 17 of dhoekstra@cordaan.nl.
Cliëntenraad op domeinniveau
Mensen met een verstandelijke beperking of psychiatrische problematiek praten mee op domeinniveau, ieder in hun eigen raad. Zij vergaderen regulier met de domeindirecteur over vraagstukken die alle mensen met een beperking of psychiatrische problematiek bij Cordaan aangaan.
Voor de raad op directieniveau voor mensen met psychiatrische problematiek neemt u contact op met Ria Wolbink via 06 - 15 82 11 87 of rwolbink@cordaan.nl.
Voor de raad op directieniveau voor mensen met een verstandelijke beperking neemt u contact op met Minki Gyle, via 06 - 18 90 68 29 of gyles@cordaan.nl.
Centrale Cliëntenraad
De Centrale Cliëntenraad van Cordaan bestaat uit cliënten en/of hun vertegenwoordigers uit heel Cordaan, en heeft een onafhankelijk voorzitter. Zij vergaderen met de Raad van Bestuur over Cordaanbrede vraagstukken. Denk hierbij aan kwaliteit, cliënttevredenheid, aanpassingen in de wetgeving, wijzigingen in de organisatie, innovaties, financiën en huisvesting.
De Centrale Cliëntenraad overlegt maandelijks met de Raad van Bestuur en volgt de WMCZ (Wet Medezeggenschap cliënten Zorginstellingen), denkt positief kritisch mee over de beste zorg voor cliënten van Cordaan. Daarnaast ondersteunt de raad de locaties bij het verdere uitbreiding en versterking van de cliëntmedezeggenschap.
Contact met Centrale Cliëntenraad
Via Annemiek Nieuwstraten (ondersteuner Centrale Cliëntenraad) kom je in contact met de Centrale Cliëntenraad. Zij is telefonisch bereikbaar via 06 - 39 77 61 70 of anieuwstraten@cordaan.nl.
Verpleegkundige Advies Raad (VAR)
De Verpleegkundige Advies Raad bestaat uit verpleegkundige collega’s van Cordaan, die de belangen behartigen van alle verpleegkundigen en verzorgenden in de organisatie.
Ondernemingsraad
Cordaan heeft vanzelfsprekend ook een ondernemingsraad. Hierin zitten betrokken collega’s die de belangen behartigen van onze medewerkers.
De ondernemingsraad is een klankbord voor Cordaan als werkgever en draagt door middel van adviezen, voorstellen en onderhandelingen bij aan een gezonde bedrijfsvoering.
Heb je vragen? Stel ze aan de ondernemingsraad via or@cordaan.nl.