Locatie

De Die

Wonen in een waterrijke omgeving

Loenermark 900, Amsterdam

(020) 568 36 00
Dame zit buiten in rolstoel en kijkt geïnteresseerd naar een klankkast op haar werkblad dat bespeeld wordt door een muzikant.

De Die is vernoemd naar twee waters die door Amsterdam Noord stromen: de Grote Die en de Kleine Die. Hier is het rustig en groen.

Op 5 minuten lopen van De Die vind je een gezellige drukte in winkelcentrum Boven 't IJ met supermarkten, grote en kleine winkels, banken en eetgelegenheden en cafés. Iedere dinsdag tot en met zaterdag is er een levendige markt.

Wat vind je bij ons?

  • Professionals van De Die ondersteunen je bij de persoonlijke verzorging. Wat je zelf nog kunt, blijf je uiteraard zelf doen. Heb je verpleegkundige hulp nodig? Dan is er een verpleegkundige aanwezig voor deze zorg.

    Onze ondersteuning passen we aan jouw wensen en behoeften aan. De afspraken komen in je ‘persoonlijk plan’.

  • Heb je specialistische ondersteuning nodig? Bijvoorbeeld omdat bewegen, slikken of praten niet meer vanzelf gaat? Dan kun je oefenen met een fysiotherapeut, ergotherapeut of logopedist tot het beter gaat.

    Bij medische of psychische klachten kun je ondersteuning krijgen van een specialist ouderengeneeskunde of psycholoog.

  • Er zijn 24 revalidatieplaatsen op de 1e etage van De Die, in 8 tweepersoonskamers en 8 eenpersoonskamers. Voor iedere bewoner is een tv aanwezig bij het bed. Je deelt met twee medebewoners een badkamer.

    In de huiskamers ontmoet je medebewoners, en kun je samen eten. Het is ook mogelijk de maaltijden in het restaurant te gebruiken.

  • Speciaal voor mensen met dementie, Korsakov of niet-aangeboren hersenletsel (NAH) die nog thuis wonen, heeft De Die een afdeling dagbehandeling. Op deze afdeling kun je meedoen aan activiteiten met begeleiding, zorg en ondersteuning, en wanneer je behoefte hebt aan een duidelijke dagstructuur.

    Je kunt ook bij ons terecht ter overbrugging van de tijd dat je op een wachtlijst staat voor een woonlocatie. 


    De dagbehandeling is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur.

  • De Die heeft een palliatieve afdeling voor mensen die specifieke begeleiding en verpleging nodig hebben in de allerlaatste levensfase.

  • Afdeling De Merel is speciaal voor mensen met psychiatrische problemen en diverse lichamelijke klachten. Je kunt hier wonen als je intensieve verpleging en verzorging nodig hebt en niet meer zelfstandig of in een RIBW-woning kunt wonen.

    Voor opname op deze afdeling is een indicatie nodig van het CIZ (ZZP 7).

In De Die woon je in een 1-persoonskamer of een 2-persoonskamer met ondersteuning waar nodig. Hulp bij het douchen bijvoorbeeld. Iedere afdeling heeft een eigen huiskamer.

Achter De Die is een grote, zonnige tuin. Aan de voorzijde is een ruim, afgeschermd terras. In het restaurant op de begane grond kun je terecht voor warme en koude dranken, snacks of een voedzame warme maaltijd.

Naasten en buurtbewoners zijn van harte welkom in ons restaurant en om mee te doen met onze activiteiten. Er zijn geen vaste bezoektijden. We verzoeken je wel rekening te houden met maaltijd-, rust- en therapiemomenten.

Huiskamer met donkerhouten eettafel met vier lichte stoelen, een lichtbruine bank en televisie. Aan de muur een foto van de vloer tot aan het plafond met zonlicht dat door groene bladeren schijnt
Zitslaapkamer met Lodewijk de veertiende stoelen met rode bekleding, gehaakte kleedjes op tafel, gladiolen in een vaas, een tuinkabouter op een kastje en schilderijen met bosgezicht aan de muur.

Samen zorgen

De toekomst van de zorg bij Cordaan is ‘Samen’. We kijken samen naar wat je zelf kunt, en welke zorg en ondersteuning je naasten kunnen en willen geven. Ook kijken we naar het netwerk in de wijk waar je woont. Samen met onze professionele zorgmedewerkers vormen we zo het team van de toekomst.  

Meer weten over hoe we bij Cordaan samen zorgen? Lees dan het interview met Anna Riemersma, programmamanager Informele zorg. 

Een jonge man met een pet duwt een oudere dame in een rolstoel vooruit in een groene omgeving. Ze kijken naar de camera.

Veelgestelde vragen

  • De kosten voor wonen en zorg in een verpleeghuis worden grotendeels vergoed door de overheid. Dit is geregeld in de Wet langdurige zorg. Maar je betaalt ook een eigen bijdrage.

    De hoogte van je eigen bijdrage is afhankelijk van je inkomen en vermogen zoals spaargeld. Het berekent hoeveel je per maand moet betalen en stuurt je daarvoor maandelijks een factuur. Op hun website kun je berekenen hoe hoog jouw eigen bijdrage zal zijn.

    Eigen bijdrage berekenen
  • Voor veel vormen van zorg bij Cordaan geldt dat je een indicatie nodig hebt van het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ) of een beschikking van de gemeente. Als je in een verpleeghuis woont, wordt de zorg vergoed uit de Wet langdurige zorg (Wlz). Iedereen die in Nederland woont of werkt is automatisch verzekerd voor Wlz-zorg. Wie zorg uit de Wlz krijgt, betaalt een verplichte eigen bijdrage. Dat heeft de overheid geregeld. Informatie over de verplichte eigen bijdrage Wlz krijg je bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) van de overheid.

  • Neem contact op met ons Cliënten Servicebureau voor de actuele wachttijden.

Zorgkaart Nederland beoordeling

Gemiddelde beoordeling: 9.0

Verpleeghuis De Die is 28 keer beoordeeld met een gemiddelde van 9.0.

Aanmelden

  1. 1 Indicatie aanvragen

    Je hebt een WLZ-indicatie om in een woonzorgcentrum te kunnen wonen. Deze indicatie kun je zelf aanvragen bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Je kunt ook je huisarts vragen dit voor je te doen.

  2. 2 Neem contact met ons op

    Heb je een indicatie? Neem dan contact op met ons Cliënten Servicebureau. Wij informeren je over de mogelijkheden.

  3. 3 Plaatsing

    Ons Cliënten Servicebureau kijkt welke locatie voor jouw zorgvraag geschikt is, en of er plek voor je is. Op dit moment kennen veel locaties van Cordaan een wachtlijst.

Contact

De Die is goed bereikbaar. Metro 52 stopt op 5 minuten loopafstand van De Die (metrostation Noord). Daarnaast stoppen er ook verschillende streekbussen op metrostation Noord. Kom je met de auto? Houd dan rekening met betaald parkeren.

Adres

Loenermark 900  
1025 VR  Amsterdam 
088 267 32 26

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen?

Je kunt ons op werkdagen tussen 9 en 5 uur bellen. Je kunt ook een e-mail sturen.

Cliënten Servicebureau

T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddeling@cordaan.nl