Zelfstandig wonen in een seniorenwoning

In Amsterdam en Huizen verhuurt Cordaan seniorenwoningen. Je kunt hier wonen met of zonder thuiszorg.

Ben je 55 jaar of ouder en zoek je een zelfstandige huurwoning voor senioren? Neem dan contact op met onze afdeling Verhuur en Beheer. In verschillende wooncomplexen verhuren we seniorenwoningen.

Huur je al bij Cordaan? Dan lees je bij Veelgestelde vragen wat te doen bij vragen over je contract en de huur, of als je een reparatieverzoek hebt. 

Woningaanbod

Bekijk hier al onze seniorenwoningen op de website van Woonz.

Woningaanbod

Aanmelden

  1. 1 Aanmelding

    Neem contact op met de afdeling Verhuur en Beheer op werkdagen tussen 09.30 – 12.30 uur via (020) 435 63 60 of stuur een e-mail naar wonen@cordaan.nl

  2. 2 Beoordeling

    We beoordelen je aanmelding. Voldoe je aan onze voorwaarden? Dan schrijven we je in als woningzoekende.

  3. 3 Wachtlijst 

    Na inschrijving kom je op onze wachtlijst. We gaan voor u op zoek naar geschikte woonruimte. Is er een woning beschikbaar, dan nemen we contact met je op.

In een kamer met twee grote ramen staan twee lichte leunstoelen met ervoor een glazen salontafel. Aan de muur hangen foto's van een jong stel en een baby.
De Marke De Meenthoek in Huizen
Langwerpig gebouw, 5 etages van lichte baksteen met glazen entree.

Veelgestelde vragen

  • Op deze plekken in Amsterdam en Huizen kun je een seniorenwoning huren van Cordaan:

    Vivaldi Randwijck 

    Beth Shalom BuitenveldertOost 

    Nieuw Vredenburgh De Baarsjes 

    De Marke De Meenthoek Huizen 

    Osdorperhof Osdorp 

  • Om in aanmerking te komen voor het huren van een seniorenwoning gelden deze voorwaarden: 

    • Je bent 55 jaar of ouder of hebt een zorgindicatie voor begeleid wonen tot en met zorgzwaartepakket 3. Heb je zorgzwaartepakket 4 of hoger, dan helpt ons Cliënten Servicebureau je graag bij het vinden van passende woonruimte met bijbehorende zorg. 

    • Voor sociale huurwoning is je verzamelinkomen maximaal € 35.739,- per jaar. 

    • Voor een vrije sectorwoning is je belastbaar verzamelinkomen minimaal € 35.739,-- per jaar. 

    • Je levert bij inschrijving of toewijzing van een woning een inkomensverklaring af van de Belastingdienst met je inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Deze verklaring vraag je aan via de Belastingtelefoon 0800 – 0543 of de website van de De Belastingdienst

    Voor de toewijzing van woningen hanteren wij de inschrijfdatum. Uitzonderingen op deze regel beoordelen wij per individuele spoedaanvraag. 

  • Je rechten en plichten als huurder van een woning of bedrijfsruimte staan opgenomen in onze algemene huurvoorwaarden en zijn onderdeel van het huurcontract. 

  • In alle onze wooncomplexen kun je gebruik maken van huishoudelijke hulp, verzorging en verpleging van Cordaan.

    Voor vragen over huishoudelijke hulp neem je contact op met Cordaan Thuisdiensten via (020) 258 35 00. 

    Voor vragen over verpleging en verzorging in de thuissituatie bel je ons Cliënten Servicebureau via 088 267 32 26. 

  • Het opzeggen van de huur van jouw woning of bedrijfsruimte kan per e-mail aan wonen@cordaan.nl of telefonisch op (020) 435 63 60. 

  • Voor het indienen van een reparatieverzoek vragen we je om eerst de Onderhoudsbrochure te raadplegen.

    Kom je er niet uit? Neem dan tijdens kantooruren contact op met de Facilitaire Helpdesk. Je bereikt ze op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur op (020) 435 63 63 en per e-mail via facilitaireservicedesk@cordaan.nl. 

  • Ga eerst zelf in gesprek met je buren en probeer samen afspraken te maken voor een oplossing. Wacht hier niet te lang mee, zodat de irritatie beperkt blijft. Begin het gesprek niet als je boos bent.

    Kom je er samen niet uit? Neem dan contact met ons op via (020) 435 63 60. 

  • Geef wijzigingen in de samenstelling van je huishouden - bijvoorbeeld samenwonen, overlijden van een huisgenoot - tijdig aan ons door. Veranderingen in je gezinssituatie kunnen namelijk gevolgen hebben voor je rechten en plichten als huurder. Het kan ook gevolgen hebben voor het recht op en de hoogte van toeslagen, bijvoorbeeld huurtoeslag en zorgtoeslag

    Geef wijzigingen in je gezinssituatie door via de e-mail wonen@cordaan.nl of telefoon (020) 435 63 60.

  • Als je zorgindicatie en je zorgzwaartepakket verandert, kan ook je zorgbehoefte en woonsituatie wijzigen. We bekijken samen - eventueel met je begeleider van Cordaan - wat wij hierin voor je kunnen betekenen. 

  • Voor vragen over je maandelijkse huurbetaling kun je contact opnemen met de Huuradministratie via (020) 435 63 27.  

    Heb je een vraag over de jaarlijkse huurverhoging en/of over (wijzigingen in) servicekosten? Neem dan contact op met de Huuradministratie via (020) 435 63 34. 

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen?

Je kunt ons op werkdagen tussen 9 en 16 uur bellen. Je kunt ook een e-mail sturen.

Cliënten Servicebureau

T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddeling@cordaan.nl