Een jonge man met donker haar en wit shirt zit naast een oudere, kale man in een leren stoel. Ze houden samen een fotolijst vast en praten met elkaar.

Leven met dementie

Heb je de diagnose dementie gekregen of is er vermoeden van dementie, dan kun je alle ondersteuning gebruiken die er is. Een casemanager dementie helpt je de zorg in kaart te brengen en deze te regelen, adviseert je in jouw situatie en helpt je zo lang mogelijk veilig thuis wonen.

Na een kennismakingsgesprek komt de casemanager dementie bij je langs. Je krijgt praktische hulp en adviezen om veilig thuis te kunnen wonen, maar ook begeleiding bij emoties en gevoelens van rouw die horen bij dementie. Hoe vaak, dat varieert en is afhankelijk van je situatie en wat je nodig hebt.

De casemanager kent je huisarts en andere hulpverleners in jouw wijk, en schakelt deze in als dat nodig is.

Aanvragen

  1. 1 Je belt of mailt ons

    Wil je meer weten over zorg van de casemanager dementie? Bel dan naar ons Cliënten Servicebureau: 088 267 32 26 of stuur een mail naar: zorgbemiddeling@cordaan.nl

  2. 2 Via huisarts

    In de meeste gevallen zal je huisarts de ondersteuning voor je aanvragen van de casemanager dementie.

  3. 3 Eerst een gesprek

    We komen eerst bij je langs voor een kennismakingsgesprek om te bepalen wat nodig is. Erna start de zorg.

Een kwieke man met wit haar en bruin jasje zit links op een bank. Rechts zit een dame met zwart haar. Ze zijn in gesprek.

Veelgestelde vragen

  • Een casemanager dementie informeert, denkt met je mee, adviseert, helpt je keuzes maken en regelt zorg. De casemanager begeleidt jou en je mantelzorgers bij het ziekteproces. Dit doet zij in overleg met je huisarts. 

  • In principe vergoedt de zorgverzekering deze kosten uit de basisverzekering. Hiervoor heb je wel een indicatie nodig. Onze wijkverpleegkundige vraagt deze indicatie voor je aan.

    Zorg van de casemanager dementie valt niet onder het eigen risico. Je hoeft dus geen eigen bijdrage te betalen. 

  • Het kan zijn dat je moet wachten tot de casemanager ruimte voor je heeft. We streven naar een maximale wachttijd van 6 weken.

    Vind je de wachttijd te lang, neem dan contact met ons op. Je kunt ook je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen?

Je kunt ons op werkdagen tussen 9 en 16 uur bellen. Je kunt ook een e-mail sturen.

Cliënten Servicebureau

T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddeling@cordaan.nl