Vertrouwenspersoon voor de familie
Als iemand psychische problemen heeft of moet herstellen van een verslaving, kan dat voor familie belastend zijn. Gelukkig kun je dan een beroep doen op de begeleiding van onze familievertrouwenspersoon Kathelijne Groffen.
Worstelt een naaste van jou met psychische problemen en heb jij daar veel zorgen over? Of wil je je verhaal kwijt of ben je niet blij met de hulpverlening? Roep dan de hulp in van onze familievertrouwenspersoon Kathelijne Groffen.
Kathelijne werkt voor de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen. Doel van deze stichting is om familie en naasten van cliënten met psychische klachten informatie en advies te geven en waar nodig te ondersteunen.
Hoe vraag ik hulp aan van de familievertrouwenspersoon?
1 Neem contact op
Heb je behoefte aan extra hulp van de familievertrouwenspersoon. Neem dan rechtstreeks contact met Kathelijne via e-mail: k.groffen@familievertrouwenspersonen.nl Tel.: 06 11 26 19 38
2 Kennismaking
Nodig de familievertrouwenspersoon uit voor een persoonlijke kennismaking tijdens de eerstvolgende familiedag of -avond.
3 Start begeleiding
De begeleiding van de familievertrouwenspersoon start op het moment dat bekend is waar de familie hulp of ondersteuning bij nodig heeft.
Veelgestelde vragen
Als jouw partner, broer, zus, kind, ouder, vriend of iemand anders die dichtbij je staat, psychische klachten heeft, dan kan dit ook invloed hebben op jouw leven. Vaak wil je er voor jouw dierbare zijn om hem of haar te steunen. Dit kan mooi en dankbaar zijn, maar ook zwaar en belastend.
Door de steun van een familievertrouwenspersoon voel je je als familielid of naaste gehoord en gezien, zeker in lastige of aangrijpende situaties.
Daarnaast helpt de aanwezigheid van een familievertrouwenspersoon ook bij een totaalbenadering van de zorg. Want niet alleen de cliënt zelf, maar ook zijn of haar sociale omgeving wordt betrokken bij de zorgverlening.De familievertrouwenspersoon denkt mee, geeft informatie en advies, kan bemiddelen tussen jou en de behandelaar of helpen bij het indienen van een klacht.
Heb je dringend hulp of ondersteuning nodig maar is onze familievertrouwenspersoon niet beschikbaar of slecht bereikbaar? Neem dan contact op met onze landelijke hulplijn via 0900-333 2222. De hulplijn is elke dag bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Kunnen wij je verder helpen?
Heb je behoefte aan hulp of ondersteuning van ons familievertrouwenspersoon Kathelijne Groffen? Neem dan per mail of telefonisch contact met haar op.
E: k.groffen@familievertrouwenspersonen.nl
T: 06 11 26 19 38
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen? Dan kun je ons op werkdagen tussen 9 en 16 uur bellen. Je kunt ons ook een e-mail sturen.
Cliënten Servicebureau
T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddelingvgzenggz@cordaan.nl